čtvrtek 12. června 2014

1. díl - Kravata

Abych byl zcela upřímný, tak jsem nedoufal, že v době svého studia si k psaní sednu, ale co se nestalo... Smějící se . Tímto chci všem, co nade mnou nezlomili hůl, poděkovat. Psát rozhodně chci i v budoucnu a snad budu mít i více příležitostí...

Ale něco málo k povídce. Tak za prvé, je to zatím krátka jednorázovka, ale s nejasným statusem, protože mě tento fandom více než uchvátil, tak možná bude i v dohledné době pokračování Úžasný. Povídka je FF na britským krimiseriál Lewis. Někteří z vás jej možná znají z TV pod názvem Vraždy v Oxfordu a s politováním musím říct, že tento seriál má nezaslouženě nízké hodnocení. Tak se mu tak trochu snažím zvýšit prestiž a nalákat na něj své čtenáře Nevinný. Seriál je nadabovaný do 4. řady s tím, že zbývající tři řady jsem shlídnul v angličtině a už se těším na 8. řadu, která je avizovaná na začátek příštího roku.

A o co jde? Jedná se o stokrát viděný scénář nesourodé dvojice vyšetřovatelů, přesto tomu Britové dokázali dát něco víc. Inspektor Lewis, který jako seržant pracoval s inspektorem Morsem, se po 2 letech vrací do Británie, které dal po smrti své ženy sbohem. A i když nemá jasnou představu toho, co by chtěl dělat, nesdílí názor své šéfové, vrchní inspektorky Innocentové, že by měl zaujmout seniorské místo a učit mladší kolegy. Skočí proto po příležitosti zastoupit svého indisponovaného kolegu a spolu s jeho seržanetem Hathawayem se pustí do vyšetřování vraždy. Sám Lewis brzy pozná, že zvláštnějšího podřízeného si vybrat nemohl. On sám se v prostředí Oxfordské společnosti pohybuje způsobem sobě vlastním a často si o profesorem a jejich spolcích myslí své, jeho sežant je více než inteligentní mladík, absolvent Cambridge s velkým rozhledem a znalostmi. Tam, kde Lewis jen fandí u televize s pivem v ruce, Hathaway úspěšně vesloval. A o Bohu má Lewis více než pochybnosti, jeho seržant chodil do semináře a Bohu je více než nakloněn. Přesto přese všechno si inspektor a seržant sednou tak dobře, že se jejich spolupráce stává trvalou.

Jejich vzájemný vztah je natolik zajímavý, že netrvalo dlouho a povídky se jen a jen hrnou (a některé jsou setsakra dobré Nevinný). Bohužel jsem nenašel žádnou v češtině (pokud některou vypátráte, dejte mi prosím vědět Překvapený).

Jak už jsem psal, je to krátké a něco víc je jen naznačené.

Menší poznámka pro neznalé Val (zkráceně Valerie) je Lewisova mrtvá žena.



"A mimochodem pane, moc pěkná kravata."
"Děkuji, mám ji od Val." Odpoví Lewis a s nepatrným úsměvem chytne cíp kravaty mezi prsty.
Jamesovi ten drobný úsměv neušel. Nedal ale na sobě nic znát a opět vzdal dík své schopnosti vybudované roky strávené po britských školách. Tam pokud člověk chtěl přežít, musel si vybudovat ochranný štít… jistou ochranu, za kterou se mohl ukrýt a nedat své emoce najevo. James volil neutrální výraz tváře, který nikoho neurazil a zároveň chránil jeho samotného.
Ve svém životě již zažil více zvratů než by sám chtěl, ale práce s Lewisem bylo něco jiného. Nebylo to nic definitivního, nic co by se stalo ze dne na den, vždyť ani jejich spolupráce na prvním případu neměla být trvalá, ale časem to již nebyl jen vztah inspektor/seržant, ale něco… prostě něco víc. Nejen že spolu pracovali, ale trávili spolu čas i mimo práci. Chodili spolu na pivo a trávili dlouhé hodiny poslechem hudby či jen tak v přátelském tichu.

James věděl, že by za tento stav měl být rád, ale jak už to tak bývá, když něco máte, chcete toho víc. Ale to víc v Jamesově případě nepřipadalo v úvahu. Nevěděl, že se tak odkryl a stal se více zranitelným, dokud se mu čistou náhodou a shodou okolností nepodařilo najít muže, který měl na svědomí smrt Lewisovy manželky. Tenkrát se šel o dalším postupu poradit s šéf inspektorkou Innocentovou, jejíž slova byla více než pravdivá. Řekla, že kvalitu každého vztahu je třeba otestovat destrukcí, což byl James nakonec donucen udělat a výsledek ho nepotěšil. Věděl, že jeho šéf bude zuřit a nadávat, na to byl připraven. To na co připraven nebyl, byla Lewisova slova, která ťala do živého. Obvinění, že on, James, nezná svého šéfa a ani sám sebe, když váhá se sdělením tak důležité informace byla tvrdá, ale byla to ta pověstná facka, která Hathawaye donutila se vzpamatovat a couvnout. Poslední kapkou byla slova, která sice nebyla určena jeho uším, ale týkala se jeho osoby, a tak, i když to bylo neslušné, poslouchal za rohem. Innocentová totiž právě zjišťovala, zda už Lewis ví o zadrženém pachateli. Po kladné odpovědi položila svému inspektorovi otázku, zda jsou ještě po výměně názor s Hathawayem přátelé. Lewisova odpověď, že jsou kolegové, Jamese donutila sklonit hlavu a v tichosti vycouvat.

Pachatele tenkrát doprovodili až k soudu a odklepnutí soudcova kladívka a vynesení rozsudku bylo momentem, kdy Hathaway uzamknul své city a klíč hodil do Temže.



Tady mám pro vás takovou malou ukázku, která se mi moc líbila.
 Komentáře z Blogu.cz:


 


1 Damien Morgan Damien Morgan | E-mail | 28. února 2014 v 10:22 | Reagovat
Páni myslím, že i kdybys napsal 20 stránek tak by to pro mě bylo málo. :) Moc dobré, pokračování !!!! :)
2 Lex-san Lex-san | 28. února 2014 v 12:41 | Reagovat
[1]: Moc díky za komentář. Pokračování už mám napsané, tak neboj, brzy se dočkáš :)
3 Damien Morgan Damien Morgan | E-mail | 28. února 2014 v 20:47 | Reagovat
Není za co, už se těším. :) Škoda, že častěji nepíšeš, no čas je prostě čas :)
4 Angela Angela | Web | 9. března 2014 v 11:04 | Reagovat
Tak jsem si tak nějak říkala, jestli vůbec ještě žiješ, dejcháš... Na blogu nic... A ono najednou jooo! Takže gratuluji k zmrtvýchvstání a koukej se tady tomu věnovat - i když to říká fakt ta pravá... Povídky si přečtu a okomentuji ;-)
5 Lex-san Lex-san | 9. března 2014 v 15:52 | Reagovat
[4]: Moc díky za komentář. Každý potěší. :-D. Rád bych psal více, ale vždy se něco semele (nebo jsem lenivej 8-)) Jinak jen takový dodatek, od včera od večera mě bolí pravá ruka, takže pokud se to nespraví... (Jen umýt si zuby levou rukou - jsem pravák - je zážitek). :-?
6 VaniLee VaniLee | E-mail | Web | 17. dubna 2014 v 14:44 | Reagovat
Koukám, že můj návrat mezi živé (čtoucí i píšící) stál to! Chyběly mi tvoje povídky :-) Paráda, hned jak to půjde, vrhnou se na díl :-D
7 Lex-san Lex-san | Web | 17. dubna 2014 v 21:23 | Reagovat
[6]: Moc děkuji za milou poklonu. Tvůj návrat jsem samozřejmě zaregistroval, jen jsem se ještě nedokopal k tomu, si přečíst celé tvé série od začátku, ptž mi jaksi v hlavě neuvízly souvislosti :-x
Ale brzy čekej komentář i ode mě ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat