pátek 13. června 2014

Třetí dějství

Zdravím!

Pamatujete, že jsem slíbil překvapení? Tak tady ho máte. Jedná se o pokračování povídky na Sherlocka Holmese S vyplazeným jazykem. Nedávno jsem procházel svoje povídky na blogu a nějako jsem se začetl do toho, co jsem napsal před 4 lety! Tý jo, to to letí. No a nějak mě chytla slina a výsledek je tady. Mám napsanou ještě jednu kapitolu s tím, že oficiálně přeřazuji tento příběh do aktivních rozepsaných povídek (je k nalezení v tabulce vlevo nahoře).

A další věc, i když bylo dnes na upečení, tak jsem si sedl a napsal dvě kapitoly další povídky s tím, že už chybí jen epilog a budu vám moct zase přichystat pravidelný přísun dalšího příběhu. Jen je to nasapné v ruce a přepisovat to díky vědrům zatím nebudu. No, ukázali jste mi, že ten můj škrabák přečtete, tak uvidíme, co s tím skutím Mrkající.

A poslední věc, než se pustíte do čtení. Dost zvažuji nad ukončením spolupráce s blogem.cz, protože už jen to, jaké mám problémy zveřejnit článek, mě dost ubíjí Křičící. Takže až přeteče pohár mé trpělivosti, tak se budu stěhovat. Ale nebojte, o všem vás budu informovat.

No a teď konečně hurá na kapitolu. Uznávám, že 4 roky jsou dlouhá doba a i když jsem si z předešlých poznámek pamatoval, kam chci příběh vést, tak se mi zdá, že se rozeběhnul úplně někam jinam. Už jen to, že jsem to chtěl vést jako klasickou povídku a vychází mi z toho mé oblíbené střípkování, tak to mluví za vše Mrkající.

Shrnutí: Doktor Watson je první den v práci.


Ještě, že jsem si nevzal ten šedý oblek. Pomyslel si Watson, když se zabořil do půli lýtek. Bahno u přístavního mola se mu okamžitě nalepilo na nohy a činilo každý krok obtížnějším.

Přehodil lékařskou brašnu z jedné ruky do druhé a mávnul na neblíže stojícího konstábla.

"Věřte mi nebo ne, ale já ke svojí práci světlo potřebuji," zkonstatuje trochu kousavě, když vidí, že se nikomu z uniformovaných policistů nesoucích světlo do bahna nechce.

Chtělo by to nejpve fotografa. Pomyslí si doktor a musí si následně dát pomyslný štulec, aby se vzpamatoval. Není tady přece jako konzultující detektiv, ale jako doktor, který má prohlédnout tělo! Plus i když tady bylo minimum světla, protože do pouličních lamp v této oblasti město odmítlo investovat, tak bylo vidno, že na jakékoliv stopy v tomhle bahně může kdokoliv zapomenout. Proto byla prohlídka těla ještě důležitější.

To by se ale musel uráčet se někdo trochu zamazat! Vztekal se v duchu doktor a vážně zvažoval možnost, že si pro světlo dojde osobně.

"Tady, pane," ozvalo se hned za ním a doktor se otočil po hlase. Stál tam mladík s lucernou v jedné ruce a s fotografickým náčiním v druhé. Už tak se snažil vyhnout kolizi světla a chemikálií, které byly potřeba k vyhotovení snímku, a bahno mu jeho cestu ještě ztěžovalo.

"Omlouvám se, pane, ale - " konstábl se zakymácel a doktor mu radši rychle odebral lucernu.

"Děkuji, pane," věnoval konstábl doktorovi vděčný úsměv.

"Za málo," odkýve Watson a oba se pomalu vydají k místu, kde bylo nahlášeno tělo. Postup byl pomalý a směr velmi mlhavý.

"Takže vy jste policejní fotograf?" zeptá se Watson spíše ze zdvořilosti, než že by ho to opravdu zajímalo.

"Spíše konstábl, který pořizuje na místě činu fotografie," odpoví mladík a doktor se na něj tázavě podívá.

"Platí mě jako konstábla, fotograf by jim přešel na více peněz," dovysvětlí.

"Tak to doufám, že mě budou platit jako doktora a ne jako čističe bot" odfrkne si Watson a za zády se mu ozve tiché souhlasné pousmání.

To už ale byli u těla.

"Mohl byste mi to podržet?" zeptá se konstábl a než stačí doktor jakkoliv zareagovat, tak mu vrazí do ruky svoji brašnu a s mlaskavou chůzí mu zmizí z dohledu.

No tak to je vážně skvělý! Balancuje naštvaně Watson s celým svým nákladem. Ještě ale, že se ho držela jeho nespokojenost, protože bez ní by daleko více vnímal to až nepřirozené ticho, které se kolem něj rozprostíralo jako vlhká přikrývka a dusilo a táhlo ho více k zemi než bahno, lepící se mu na nohy.

Když se to vzalo kolem a kolem, tak tohle byl jeho první den v nové práci. Ještě si ani nestihl ve svém novém bytě narovnat věci do poliček a oblečení do skříně, a už měl tělo, které musel prohlídnout. A to zrovna v jedné ze čtvrtí, kam by normálně soudný člověk nevkročil ani ve dne, a on se tady placatí uprostřed noci!

"Tady, pane," ozve se mu opět za zády konstábl-fotograf a Watson jen díky své dlouholeté praxi lékaře, vykonávajícího své povolání v nestandartních podmínkách, nevyskočí pár stop do vzduchu. Bahno nebahno.

"Jestli chcete, aby policie měla jiného lékaře, tak pokračujte v nastoleném tempu," neodpustí si jistou kousavost Watson.

"Pane?" optá se nechápavě mladík.

"Ještě pár takovýhto připlížení a můžete z tohohle bahna tahat těla dvě. A u mě se nemusíte namáhat s diagnózou. Bude to zástava srdce v důsledku obrovského šoku!"

"Promiňte, pane, ale přinesl jsem dřevěnou desku."

Ano, to mnohé vysvětluje. Pomyslí si sardonicky Watson, ale vzápětí musí před mladíkem v duchu smeknout. Konstábl totiž položil přinesenou desku k tělu a oni tak na ni mohli poskládat své věci bez toho, aby se jim utopily v bahně.

"Výborně," pochválí mladého konstábla Watson a i přes minimum světla mohl vidět, jak mladíkovi zčervenaly tváře a jak se radši rychle pustil do příprav k fotografování.

Komentáře z Blogu.cz:
1 KATKA KATKA | Včera v 7:56 | Reagovat
nádhera začínám si myslet že plníš sny :-)a začíná to vypadat že by se našemu fotografovi líbil John , jestli to tak je tak ani nechci domyslet jak by na to reagoval jistý detektiv ale to je jen dedukce :-D  :-D
2 Lex-san Lex-san | Web | Včera v 10:06 | Reagovat
[1]: Hlavně plním sliby, ale když jsou to i tvé sny, tak to jsem jen a jen rád :-D. Na postavu konstábla se můžeš těšit i v dalších kapitolách, ale o jeho vztahu k doktorovi zatím pomlčím ;-).
3 Thea Thea | Včera v 10:44 | Reagovat
Jo, jo, jo, jo, jo! Tuhle povídku prostě miluju! Konec druhý kapitoly mě strašlivě dožíral, to se dělá, takhle nás navnadit a pak to pustit k ledu? Je prostě boží, skvělá, úžasná, nepřekonatelná, jedinečná,... Aaaah, začínají mi docházet superlativy :) Hehehe, díky téhle kapitole se budu celej den tlemit jak zfetovanej troll, jako fakt, mám dokonce chuť začít tancovat :P  navíc vědomí, že v ní budeš pokračovat je prostě: Jééééééééééééh! Takže.... Díky, díky, díky!
4 Thea Thea | Včera v 10:51 | Reagovat
Sakra, to byl asi ten nejnesrozumitelnější komentář, ketrý jsem kdy napsala, ale udělal jsi mi opravdu ohromnou radost, že si se do tohohle zase pustil :D Jo a 'sardonicky' je moc hezký slovo, asi ho taky začnu používat ;) Watson je celkově pěkně v ráži 8-) a konstábl mě taky moc zajímá
5 Lex-san Lex-san | Web | Včera v 11:49 | Reagovat
[4]: Ještě štěstí, že nevidíš, jak potěšeně se uculuju, když čtu tvůj komentář :-D. Jsem rád, že návrat téhle povídky je vítán až s takovými ovacemi :-D.

Žádné komentáře:

Okomentovat