čtvrtek 12. června 2014

Úvod

Zdravím!
Tak mě napadl další nápad na nový cyklus. Tak a teď mě všichni ti, co mi píší komentáře k Ab imo pectore zastřelí…Vím, všichni čekáte na další osudy Nathaniela a Samuela a já teď otravuju s tímhle, ale…
Byl jsem na víkend pryč. Udělal jsem si takové malé turistické poznávání Železných hor a když jsem v sobotu večer dorazil do půjčeného bytu, tak jsem si sedl ke knížce a jal se "relaxovat". Tohle slovo píšu v uvozovkách, protože ta knížka, co jsem měl s sebou byla takového ražení, že o relaxaci nemohlo být ani řeči. ( Jen pro zájemce, kteří se rádi trochu bojí, doporučuju knížku - soubor tří povídek - Otomar Dvořák: Vzpoura mrtvých)
Ale k věci. Tahle knížka tedy byla mojí inspirací.

 
(Možná Vám tento cyklus bude připomínat jistý americký seriál na jehož název si teď přesně nevzpomínám. Asi Lovci duchů, či tak nějak, viděl jsem jen jeden díl a na seriál jsem si názor neudělal, ale to sem teď nepatří…)
Rád bych Vám totiž představil Nikolaje. A co říct o Nikolajevovi?Kdyby ste se zeptali jeho sousedů a známých, tak řeknou, že je to 25-letý mladík, který pracuje pro jistou agenturu, která se zajímá o památky. Je to milý a slušný člověk, ale je tu něco, co ostatní nevidí a to něco, o čem ostatní netuší, to něco vnímá Nikolaj až moc ostře…
Jeho práce spočívá v obcházení starých budov či jiných míst s vlastní historií a vytipovávání těch, které stojí za to zachránit. Vrazit do nich peníze a nějak je využít.
Pro Nikolaje je každý objekt jedinečný. Má svoji duši a … své obyvatele. Lidi… i když už vlastně nelze mluvit o lidech, ale Nikolaj slovo duch nepoužívá. Tito lidé, přestože se jejich čas na zemi naplnil, neodešli. Své místo na zemi neopustili. Jsou s ním jistým způsobem svázáni. A Nikolaj nemůže s čistým svědomím dům či něco jiného doporučit k přestavbě, ne s lidmi uvnitř. A tak se s původními obyvateli snaží domluvit, pomoci jim, aby už mohli konečně odejít a pokračovat v další cestě.
Co se ale stane, když jeden takový člověk, i přes všechnu Nikolajevovu snahu, neodejde a ještě si klade podmínky. No, taková drzost! Nikolaj vypění, ale zlobit se dlouho nedokáže. Kdo by se taky zlobil po tom, co by se dozvěděl, že …
A tak k sobě Nikolaj přibral dalšího parťáka. Parťáka, kterého může vidět jen on (ostatní ho mohou vidět jen tehdy, když on sám chce). Parťáka, který je neuvěřitelně drzý, lehkomyslný a věčně lezoucí na nervy, ale taky parťáka, s nímž mu je setsakra dobře.
Má ale jejich spolupráce budoucnost? Vždyť přece živý a mrtvý nemohou být na jedné lodi. Mrtvý by přece měli pokračovat v další cestě…
A tak jejich partnerství odtikává čas a konec je nevyhnutelný… a nebo…?

Komentáře z Blogu.cz:

1 Anlee Anlee | 28. června 2009 v 23:17 | Reagovat
Vypadá to moc zajímavě.už se těšim,až se ten cyklus rozjede.
2 Akyra Akyra | Web | 28. června 2009 v 23:55 | Reagovat
Musím souhlasit s Anlee. moc se těším až se to rozjede. na diplomek prosím Darka z D.N.Angela a na blog mi písni aspon co máš rád
3 ebika ebika | E-mail | Web | 29. června 2009 v 13:29 | Reagovat
No yt vado to vypadá vážně zajímavě no podle toho jak je tu popsaný ten Nikolajeův nový parťák tak chudáčka NIkolaje už teď lituju.
Otravy nesnáščím.
Ale na tohle se už mocinky těším je to fakt super!!!!
KOnečně nový námět prostě něco co ještě nikdo neskusil napsat jako povídku to se mi teda  čsto nestává!!!
Už se moc těším!!!
4 tess tess | Web | 29. června 2009 v 18:18 | Reagovat
to vypadá skvěle. už se na to moc těšim. ;-D
5 angelique angelique | 29. června 2009 v 21:13 | Reagovat
No, ostáva mi len súhlasiť =) Vyzerá to na ďalší dobrý cyklus, už sa teším =)
6 Maya_san Maya_san | 30. června 2009 v 10:35 | Reagovat
Hmmm ... na páry duch - živý jsem byla děsně ujetá tak před rokem :D Tos to nemohl napsat dřív XD Né, sranda samozřejmě ;) Moc se těším
7 VaniLee VaniLee | Web | 30. června 2009 v 18:52 | Reagovat
Jako by těch věcí, na které se tu těším bylo málo:D
Zní to zajímavě.. Takže sednout k počítači a psát (prosím!!!)..
8 Amami Amami | Web | 26. července 2009 v 12:16 | Reagovat
no vypadá to zaujimavo... kedy bue prva kapitola??
9 niss niss | 15. června 2010 v 14:41 | Reagovat
zní to skvěle asi s tou sebevraždou počkám  na tohle povídku...:-D připomíná mi to příběh z posla ztracených duší, akorát že si hlavní hrdinka nic nezačne s žádným duchem (tím mrtvím člověkem ) ale prosím piš je mi jedno jakou povídku ale já nemám co číst.
10 Prca Prca | E-mail | Web | 16. listopadu 2011 v 12:00 | Reagovat
very good:-)
11 Bella Bella | 20. prosince 2011 v 19:00 | Reagovat
Už se na tuto povídku těším, ale doufám, že ji dopíšeš. Kdy uveřejníš 1. kapitolu?

Žádné komentáře:

Okomentovat